Friday, June 1, 2018

Jangan Jadi Bodoh

Bila kita rasa tiba-tiba macam bodoh tak bermakna kita bodoh betul tak. Cuma CM nak ingatkan diri CM jer kadang2 ada benda yang kita buat tu rasa mcm bodoh tapi hakikatnya tidak. Ok mcm ni cthnya, kita tanam bunga, tiba2 ada org dtg sruh tanam buah sedangkan bunga tu dah hidup subur. alasannya buah boleh dapat hasil. Kita pun cabut la pokok bunga tu tanam dengan pokok buah. tak lama kemudian kita rasa tak sesuai tanam pokok buah depan rumah lalu cabut tanam pokok bunga semula. Rasa cam bodoh lak kn. tu cth bukan CM yang buat benda tu. hehehe. CM ingin kongsikan kalau nak buat sesuatu perkara tu kena fikir dulu kesan baik atau buruk. Kalau buat sesuatu perkara tak pakai otak tu maknanya anda adalah sebahagian daripada kebodohan itu. Bukan kata anda bodoh cuma kita dikurniakan akal fikiran untuk berfikir. Jangan jadi bodoh jer.... Ada kawan CM bagi ayat ni, Biar nampak bodoh asalkan cerdik, daripada nampak cerdik tapi hakikatnya bodoh. Ok tu jer nak kongsikan dengan kawan2 semua. Yang penting kita jangan jadi bodoh! dan jangan bodohkan orang lain yer!

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...