Tuesday, July 9, 2013

Corat-Coret Kejohanan Sukan Tahunan SK Kampung Jawa 2 2013

Sukan tahunan SK Kampung Jawa 2 telah melabuh tirai dengan jayanya pada hari isnin 8 Julai 2013. Cikgu Moka ingin kongsikan gambar yang sempat di ambil sebagai kenangan hari mendatang. Bermula dari latihan hinggalah hari kejohanan, banyak pengalaman manis dan suka-duka warga SKKJ 2 bertungkus-lumus untuk memastikan kejayaan pasukan rumah masing-masing. Dengan semangat kerjasama yang padu diantara para guru, sukan tahunan SKKJ 2 telah berjalan lancar dengan meriah sekali. Sukan tahunan SKKJ 2 telah berlangsung di Stadium Padang Sultan Sulaiman, Klang yang telah dirasmikan oleh En. Badrul Hisham Bin Mokhtar (Penolong Pegawai PPD Daerah Klang).Di bawah ini, beberapa gambar yang sempat di ambil sebagai kenangan nanti.

Cikgu Azuan, merupakan penyelaras atau urusetia sepanjang latihan berlangsung



Cikgu Afni, guru penasihat rumah Jaguh (kuning) sama dengan Cikgu Moka. Kalau nak tahu, cikgu Afni ni dalam mood mengandung, tapi semangatnya, memang cikgu Moka Tabik springlah. Kuda Kepang hasil buatan suami beliau yang turut meberi sokongan kepada rumah Jaguh.
 
Cikgu Zaihan, guru penasihat rumah merah. Tengok la gaya beliau, bersemangat betul untuk memastikan pasukannya menang, macam gaya penari Sumazau pulak, jangan marah yer Kak Ann.
Ni pulak Ustazah Rozalina, penasihat rumah biru. Ustazah yang paling sporting habis kat SKKJ2. Mana tak sporting, hari-hari bawak makanan kat sekolah bagi makan kat cikgu-cikgu petang. Terima kasih yer kak Roza.Semoga dimurahkan lagi rezeki

 Cikgu Afif bersama Cikgu Suhaila (Tokei Keropok Lekor) sedang menyaksikan latihan lompat jauh

Ini pulak cikgu Azurah. Penasihat rumah Jaguh atau  kuning jugak sama dengan cikgu Moka. Cikgu yang paling bergaya kat SKKj2 . Cikgu Azurah di panggil cikgu Gwiyomi di kalangan cikgu petang, sebabnya suka buat gaya gwiyomi. Masa Cikgu Moka mula posting kat SKKJ2, cikgu Azurah la yang bagi tempat duduk dia kat cikgu Moka. Cikgu Azurah ni cikgu pemulihan kat SKKJ2. Rasa terharu masa tu kerana dapat tempat duduk, sampai sekarang cikgu moka ingat jasa baik beliau dan sampai bila-bila pun akan ingat. Kalau dia tak bagi tempat duduknya, jawabnya merempat kat meja belakang sekali tanpa kerusi dan kipas.… Terima kasih yer cikgu Azurah. Semoga dimurahkan rezeki berlipat kali ganda. 


Ini pulak cikgu Akma. Bukan baju biru tu, tapi baju hijau kat belakang tuh. Guru rumah hijau yang bersemangat kental. Cikgu Akma ni baik dan pemalu orangnya. Teringat masa mula-mula posting kat SKKJ2, pertama kali bercakap denganya bertanyakan jadual waktu. Lepas itu, x bercakap dah. Tetapi sekarang ni terlebih cakap pulak Cikgu Moka dengannya.


Ini Cikgu Syamsuri. Cikgu paling otai kat SKKJ2. Nampak jer pendiam, tapi ada 'isi'. Yang bestnya cikgu Syamsuri ni, dia peminat rock kapak. Kalau dalam bilik guru, selalu jer dengar dia menyanyi lagu-lagu 80-90 an. Memang mantap ah...beliau juga suka pergi karaoke bersama geng-geng cikgu lelaki lain iaitu, cikgu Saipol, Cikgu Aziz, Cikgu Rustam dan Cikgu Nasrul. Setakat ni cikgu Moka belum join lagi pergi Karaoke... :) sorry.
 Yang ini pula, Cikgu Aziz atau GTO. Apa benda GTO tu entahlah, nama pena dalam What's Up. Cikgu ni memang peramah dan mesra. Ikut la siapa pun dia jumpa walau tak kenal, macam dah setahun kenal kalau bersembang dengan beliau. Jangan marah yer GTO, Golden Sand tetap dihati :). Cikgu Aziz bertugas sebagai Penyelia Peserta pada Kejohanan Sukan Tahunan SKKJ2.

Ini pula Cikgu Saipol, penyelia petang SKKJ2. Cikgu Saipol ni merupakan cikgu disiplin SKKJ2. Budak-budak semua takut bila dengar saja nama cikgu Saipol. Tetapi orangnya baik, kalau budak tak buat nakal, dia tak akan marah. Cikgu Saipol berperanan sebagai penyelia peserta pada kejohanan Sukan Tahunan SKKJ2 2013.

 Gambar belakang ni pula, Cikgu Rustam dan Cikgu Azuan sedang mengukur jarak lontaran yang di lontar oleh peserta lontar peluru. Cikgu Rustam ni orang Nogori Sombilan, yang pendiam orangnya tetapi dengan geng lelaki memang rock ahhh.
Sebelah cikgu Aziz tu ialah cikgu Mat Noor. cikgu Mat Noor ni cikgu yang paling ceria dan mementingkan barangan branded kalau memakai. Tengok la cermin mata  yang beliau pakai tu, harga lebih kurang rm600 jenama oakley. original tu. Yang cikgu Aziz, cikgu Moka tidak tahu ori ke tak :).  Cikgu mat Noor juga merupakan guru penasihat rumah kuning.
Dua orang ni pulak, cikgu nazri (kiri) dan Cikgu Nasrul (kanan). Cikgu Nazri pakar dalam bab muzik, dan urutan tradisional manakala cikgu Nasrul pakar dalam bab kereta, kamera, dan matematik. hebat tu dua orang ni. Mereka merupakan guru sesi pagi yang sporting habis. Cikgu Nazri bertugas sebagai pengacara majlis manakal cikgu Nasrul sebagai kameraman pada hari kejohanan tersebut. Tetapi pada hari tersebut, anaknya telah di masukkan ke wad di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang. Semoga anak beliau cepat sembuh.
Ada beberapa orang lagi yang cikgu moka belum cerita, lain kali kita cerita lagi.

Kuda Kepang Maskot Rumah Jaguh
Gaya Cikgu Azurah sedang memberi tunjuk ajar  kepada peserta perbarisan
 Rancak bersembang diantara ustazah Rozalina dan Ustazah Salmah. Antara geng ustazah yang sporting di SKKJ2.

 Cikgu Noraini dan Cikgu Syu 

 Cikgu Baizura bersama peserta tarik tali rumah hijau yang akan berentap untuk pusingan akhir lawan pasukan rumah kuning.  Keputusannya, rumah kuning yang menang. :)
 Kak Kiah, Kerani SKKJ2 yang sporting

Cikgu Muhan, Orang yang berperanan penting dalam memastikan kejohanan tersebut berjalan dengan lancar

Cikgu lelaki yang mengambil bahagian dalam acara ibu bapa dan guru
 Ustazah Rozalina bersama dengan Cikgu Nadiah, guru yang baru masuk kat SKKJ2
Ustaz Haris, orang lama SKKJ2. Pakar dalam bidang percetakan baju, mug, welding dan pemborong barangan China. 
Comelkan pembawa nama rumah Jaguh
PK Ko-Ko, Pen. Pegawai PPD, dan Guru Besar
Murid-murid sedang menarikan tarian kuda kepang 
Rumah Satria (Biru) dengan tema wau bulan, juara acara perbarisan
Maskot Kerbau sempena tema Minangkabau
Rumah Wira (Merah) sedang menarikan tarian piring

Ustazah Rozalina dan Cikgu Aziz berposing habis sambil di kacau oleh Cikgu Azurah
Cikgu Saipol sedang menyelia peserta untuk acara lari 4 x 200 Meter

 Cikgu Wan, Cikgu Su dan Ustazah Zuraiza. Kenapa tu Ustazah Zuraiza?

 Cikgu Rohana bertugas sebagai hakim penamat

 Peserta sedang berlari menuju ke garisan penamat
 Pengacara majlis pada hari kejohanan sukan
 Ustaz Hayat selaku ketua rumah sukan Jaguh
 Sokongan daripada para ibu bapa untuk anak-anak mereka
 Guru-guru yang bertugas sebagai hakim penamat
 Peserta tarik tali rumah kuning yang di bimbing oleh Cikgu Guna
 Cikgu Shahida, guru ganti yang setia di SKKJ2
 Kaum ibu yang mengambil tempat untuk acara ibu bapa dan guru
Larian daripada para guru dan ibu bapa
Guru Besar SKKJ2, En. Norazmi menkalungkan pingat kepada pemenang
Peserta dari pasukan rumah hijau dan biru
Peserta sedang menunggu upacara pengumuman juara keseluruhan rumah sukan menjadi johan keseluruhan

Cikgu Afif bertugas sebagai Jurukamera dan Dokumentasi

Rumah Jaguh Menjadi Johan Keseluruhan Pertandingan Sukan Tahunan 2013

 Inilah Stadium Padang Sultan Sulaiman


Secara keseluruhannya, latihan dan pertandingan sukan pada tahun ini telah mencapai objektif dan berlangsung dengan jayanya. Kerjasama dan komitmen yang ditunjukkan oleh para guru dan murid telah menyebabkan kejohanan ini berlangsung dengan meriah sekali. Selain itu juga, masa yang digunakan untuk membuat latihan sukan dapat mengeratkan lagi hubungan di antara para guru. Semoga kita jumpa lagi pada tahun depan dengan lebih meriah lagi.

Reaksi Anda:

3 Komen:

Slm cgu2 skkj2...tamat sudah sukan 2013.wpun kesuntukkn masa, tp b'jln dgn jayanya..syukur...esk mula bpuasa... slmt bpuasa sume...ceegoo ferny;)

Seronok rupanya hari sukan ni yer....semua sporting habis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...