Friday, September 13, 2013

Kisah dulu-dulu

Jam 2 pagi rasa tak mengantuk la pulak. Tiba2 CM teringat kisah dulu2 zaman kanak2 ribena. CM ni agak nakal jugaklah masa kecil dulu. Kalau teringat mesti senyum sorang dan rasa menyesal pun ada jugaklah. Pernah dulu kat padang bola, CM baling kawan dengan kayu sampai berdarah kepala,  apa lagi lepas tu cabut la. Hahaha. Sampai seminggu tak lalu rumah kawan tu. Kisahnya kawan tu sapu tahi lembu kat kain CM. Dulu pakai kain sarung jer jalan ptg2 hahaha... lucu betul. Lagi satu kisahnya ialah tempat mengaji al-quran.  CM selalu kacau sorang perempuan tu nak mengaji dengan sepupu. Sepupu la yang mula dulunya dan CM ikut. Perempuan tu sebelah rumah CM jer. Tak tahulah kenapa benci sangat kat dia. Sampai nak gi sekolah pun CM kacau lagi sekat jalan tak bagi dia lalu dengan basikal. Last2 basikal dia terbabas masuk dalam semak, apa lagi kena marah la lps tu dengan mak dia.  Lepas kena marah baru insaf sekejap. Tak kacau dah lepas tu. Rasa nak mintak maaf jer kat dia tu tp tak jumpa dah sekarang ni dan langsung tak pernah bercakap masa tu. Lagi satu kisahnya dengan adik beradik. Adik beradik CM ada 9 orang. 3 jer perempuan selebihnya lelaki. Kalau tak gaduh dalam sehari memang tak sah. Hahaha. Satu kampung tahu memang kami suka bergaduh. Huhu. Pernah dulu adik CM nak pinjam basikal dengan CM tapi CM tak bagi sampai bergaduh. Kebetulan ayah CM ada kat situ,  apa lagi kena la CM dengan ayah CM tadi. Bagi kayu api kay betis. Sakit wooo. Hahahah... tapi sekarang ni semua dah besar takde dah gaduh2 dan bertambah erat lagi hubungan kami adik beradik. Selalu buat makan2 dengan mereka2 semua kerana semua tinggal berdekatan jer. Jadi selalu jumpa. Kalau nak dicerita banyak lagi kisahnya, antaranya kacau orang nak solat terawih la, lastik jiran la dan lain2 lagi yang tak perlu diceritakan sebab malu sangat hahahaha. Tu jelah ceritanya kenakalan CM dulu2, tapi sekarang tak nakal dah.  Dah jadi orang dah, Alhamdulillah syukur pada Allah.
 gambar adik beradik lelaki  CM sorang lagi tiada dan yang baju hijau tu abang ipar

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...