Thursday, September 12, 2013

Bersangka baik

Sekarang CM nak ulas tentang bersangka baik. Bersangka baik menyebabkan kita berasa tenang dan jiwa pun berasa lapang. Post ini bkn CM nak tujukan kat sape-sape, cuma sebagai peringatan kita bersama. Kadang-kadangkan kalau kita baik dengan seseorang itu (kawan perempuan) maka timbullah gosip yang mengatakan ada skandal la, bercinta la. Semua tu tak masuk akal sebenarnya. Kenapa CM cakap begitu, hal ini kerana ia boleh membawa kepada fitnah dan dapat memberi kesan buruk kepada seseorang itu. Tidak salah kalau kita selidik dulu, tanya dulu atau buat siasatan mcm cerita C.S.I tu. Ini tidak, nampak baik sikit jer dengan seseorang itu terus membuat cerita kononnya ada skandal la. Cerita ini xde kena mengena dengan CM yer. Lebih manis kalau sentiasa bersangka baik selalu dengan kawan2, barulah hidup kita seronok dan bahagia, betul tak? Apa2 pun hidup kita perlu enjoy sentiasa, buat apa yang terbaik untuk diri kita dan jangan dengar cakap orang selagi benda itu tak melanggar tatasusila dan syariat. Hehehehe

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...