Tuesday, February 25, 2014

Kerja yang tak sudah

Mencabar pulak rasa tahun ni jadi cikgu. Apa yang mencabarnya. Orang cakap senang jadi cikgu tapi hakikatnya kena kerja 24 jam. Huhu... rasa nak pitam pun ada sekejap memikirkan kerja yang tak habis2 ni... macam2 sistem kena isi online kat sekolah. Rasa dah macam robot dah buat kerja tanpa henti. Ada jer keje nak kena buat. Key in data hari2 rasa kena buat. Lps satu satu sistem kena isi data murid. Dulu2 cikgu hanya tumpu pengajaran dalam kelas jer tapi sekarang kerja isi data lagi banyak kena buat dari mengajar. Sehingga terpaksa buat kerja di dalam kelas. Itu antara faktor menyebabkan cikgu2 jadi murung dalam kelaskan.  Macam mana tak murung kalau terpaksa berjaga sampai 3 4 pagi dok isi data murid. Huhuhu... mesti orang cakap dulu nak sangat jadi cikgu tapi kena sekarang baru nak merungut... bukan merungut tapi luahan hati yang terpaksa menghabiskan masa 24 jam kerja... yang lain malas nak hurai panjang2... nanti lain lak jadinya... oklah tido dulu... sambil letak tangan kat atas dahi fikir kerja yang masih belum2 siap... stressnya. ..

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...