Thursday, May 26, 2011

AntiVirus: 5 AntiVirus Percuma Terbaik Di Internet

Anda semua takut komputer anda dari dijangkiti Virus. Ok, sebelum tu. Tahukah anda apa sebenarnya virus komputer?

A computer program that is designed to replicate itself by copying itself into the other programs stored in a computer. It may be benign or have a negative effect, such as causing a program to operate incorrectly or corrupting a computer's memory.
Sumber: http://www.thefreedictionary.com/computer+virus
Mungkin ada agak sukar memahami definasi dalam bahasa Inggeris, secara ringkasnya virus komputer ialah program yang membawa kesan yang buruk dan menyebabkan operasi komputer terganggu. AntiVirus pula apa?
A software program designed to identify and remove a known or potential computer virus.
Sumber: http://www.thefreedictionary.com/antivirus
Mudah kata, perisian yang diprogramkan bagi mengenali dan menghapuskan virus komputer. Sudah sampai masanya aku mengumumkan 5 Perisian AntiVirus terbaik di Internet.

Pertama: avast! Free AntivirusPerisian avast! ini ialah antara yang terbaik dalam kumpulan AntiVirus percuma. Perisian ini lebih pantas dari 20 AntiVirus lain. Antaramuka perisian ini juga antara yang paling menarik dan mesra mengguna. Tugas mengimbas dan menghapuskan virus dilakukan dengan cekap. Sederhana dalam mengesan beberapa jenis virus.

Kedua: Avira AntiVir Personal
Avira AntiVir Personal, AntiVirus yang cukup cekap dalam pengesanan dan penghapusan virus serta tugas penyekatan. Fitur yang dipuji dalam kapasiti yang digunakan. Ia ringan dan pantas. Kelemahan ia, tidak mesra pengguna dalam antaramuka yang digunakan.

Ketiga: Microsoft Security Essentials
Salah satu produk yang dikeluarkan oleh Microsoft yang memberikan pengesanan virus yang komprehensif. Ia juga membekalkan antaramuka yang mudah difahami (mesra pengguna) serta mudah digunakan. Kemaskini dilakukan secara automatik. Kelemahan mengesan sesetengah malware dan imbasan yang sederhana.

Keempat: Panda Cloud Antivirus
anda Cloud Antivirus ialah diantara yang paling mudah digunakan dan kecekapan mengesan serta menghapus virus yang tinggi. Membekalkan fitur 10/13 daripada versi Pro nya. Ini menjadikan ia AntiVirus yang baik. Juga lemah dari segi kempantasan.

Kelima: Comodo Antivirus
Paling popular dengan fitur Auto Sandbox Technology™ yang membolehkan anda menetapkan untuk membenarkan atau menyekat sesuatu fail yang 'untrusted', bukan sahaja menyekat malang boleh menghadkan tindakan suatu fail. Comodo Antivirus turut membekalkan anda firewall dan ini lebih dari yang lain berikan. Kelemahan dari segi pengesanan beberapa jenis virus.

Di atas ialah 5 AntiVirus yang terbaik yang telah dipilih. Pilihan ini disahkan oleh PC Magazine dan PCWorld. Pilihlah yang terbaik untuk komputer anda. Semua di atas sesuai bagi pengguna Windows XP, Vista dan Windows 7.

Met9, pertahanan untuk komputer anda

1 Komen:

Anonymous said...

WoaÒ»! I'm really enjoying the template/theme of this website.

It's simple, yet effective. A lot of timeѕ it's very hard to
get that "perfect balance" between superb usability and visuaⅼ apÑ€eal.

I muѕt say you hаve done a very good job with this.
Also, the blog loads extremely fast fÖ…r me on Chrome.
Exceptional Bⅼog!
have a pï½…ek at thÑ–s web-site : Finding The Best Encryption Software
& Seven Things You Can Learn About Yourself While How To Encrypt
A Password For Freeing In The Mirror