Tuesday, March 4, 2014

Antara permata dan batu


Sesekali kita perlu berhenti mengejar dan kembali menoleh ke belakang untuk melihat apa yang kita telah tinggalkan untuk kita perbaiki dan belajar menghargai sesuatu yang pernah menyentuh kehidupan kita :)

Yups sangat setuju. Dalam kita sibuk mengejar apa yang kita impikan sering kali kita meninggalkan mereka yang telah dan pernah memberikan kebahagiaan kepada kita. Sebab memang sifat manusia itu tidak tahu menghargai apa yang ada. Bila kita bersendirian barulah kita teringat kembali semua tu. 

Tapi tak mungkin kan orang yang pernah kita tinggalkan dahulu akan kembali seperti biasa. Sebab tu lah hidup mesti diteruskan dan cuba jadikan pengajaran apa yang pernah kita buat tu sebagai petunjuk untuk kita menjalani kehidupan dengan lebih baik.

Tak semua orang akan dengan mudah melupakan apa yang kita dah buat pada dia. Tu lah silap diri sendiri sibuk mengejar sampai kita tercicir sesuatu yang berharga yang pernah hadir dalam diri kita dan membahagiakan kita suatu ketika dahulu.

Moral of the story...

Jangan lah mudah membiarkan mereka yang menghargai kita dan mengambil berat terhadap kita. Mungkin masa tu kita rasa 'rimas'. Tapi sedar lah kita akan menyesal bila kita dah abaikan dia..huu
 
 http://harus-redha.blogspot.com

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...