Sunday, December 5, 2010

Kuala Ketil Jadi Kenangan

Selama 3 bulan berpraktikum di SK Aman Jaya aku tinggal di Kuala Ketil iaitu dia kuarters guru bersama dengan Farid, Lie dan Rasyid. Aku dengan lie berpraktikum bersama di SK Aman Jaya dekat dengan Sungai Lalang manakala Farid dengan Rasyid berpraktikum di SK Batu Pekaka sebelah kuarters saja. Jadi setiap hari aku dengan Lie berulang alik ke sekolah sejauh 23 KM dan setiap hari perjalanan kami berdua sejauh 46KM (sekali pergi dan balik) . Fuh! jauhnya. Aku bergilir berkongsi kereta dengan lie iaitu seminggu aku, seminggu lie...jadi purata minyak sebulan lebih kurang RM100 soranglah.


Gambar atas : Aku, Farid dan Lie di Langkawi


Gambar 1 : Farid dengan hasil pancingnya ikan selat :)


Gambar 2 : Aku dengan hasil pancing ikan keli...

Semasa tinggal di Kuala Ketil, banyak kenangan manis kami bersama di sana. Antaranya pergi memancing, menonton DVD dalam bilik aku dan yang paling best sekali ialah makan MYFC setiap kali elaun masuk..seronok...macam2 cerita dvd yang farid ambik dekat sekolah dia dan yang kami share duit beli kat pasar malam.

Sebut pasal pasar malam, mesti tiap malam isnin kami akan pergi cari makanan kt Pekan Kuala Ketil. Pernah juga lie belanja satey RM10, terima kasih lie. sampai tak habis makan satey. Pada bulan puasa pula, tiap2 hari kami pergi ke bazar cari lauk jer sebab nasi kami beli sendiri. lauk yang kerap dibeli ialah ikan keli bakar. hari2 ikan keli bakar sampai naik muak pulak makan.

Kalau nak diceritakan disini memang tak habis kenangan kami di Kuala Ketil, tapi cukuplah setakat disini, mungkin dilain hari ada masa boleh diceritakan lagi. semasa praktikum Rasyid tinggal bersama kami, selepas habis praktikum Rasyid telah memohon tinggal diasrama kerana dekat dan senang nak jumpa buah hati :)

Gambar atas : Inilah Rasyid orang Sabahan

Kenangan di Kuala Ketil tak akan dilupakan dari ingatan. Disitulah kami dapat mengenali hati budi masing-masing yang ternyata memang geng kuala ketil adalah sahabat sejati kerana susah senang kami bersama di sana. Rindunya Kuala Ketil...

.




3 Komen:

azean said...

cantik blog...asik tukar jer..akak pon dh tkar...hehehe...

azean said...

cantik blok ko....bgus2..skurg2nye terisi cuti yg ade ni...

MOKA said...

huhu...kyan xde kejekn..fb pun mcm dh boring...blog la plak