Friday, January 31, 2014

Anjing tersepit

Cerita kali ini tentang anjing. Hahaha. Apa pelik punya ceritalah. Bukanlah nak cerita pasal anjing pun cuma nak wat perbandingan jer. Kita pernah dengar ibarat melepaskan anjing yang tersepit. Masa tersepit bukan main melalak mintak tolong untuk dilepaskan. Bila dah dilepaskan dia akan gigit kaki orang yang melepaskan itu. Tak ke naya kalau jadi macam tu?  Tu kalau anjing. Ada jugak manusia ni perangai macam anjing. Time mintak tolong bukan main lagi merayu-rayu. Bila dah ditolong kita pulak yang dikenakan lepas tu. Macam ni la contohnya lebih kurang, masa nak pinjam duit macam2 kata manis di lontarkan. Pelbagai pujuk rayu  dengan kita masa nak pinjam tu. Bila dah bagi, hilang entah kemana dan bila dihubungi macam2 alasan bagi. Tak ke bangang macam tu. Ada satu lagi contoh, masa mintak tolong manis jer cakap.  Bila dah ditolong mengutuk lak belakang kita. Ni bukan cerita CM la, ni contoh jer perbandingan cerita anjing tadi. Banyak berlaku kes macam  ni. Jangan jadi perangai macam anjing tu. Jadilah manusia yang mempunyai nilai pekerti yang tinggi. :) Lepas ni CM nak cerita pasal keikhlasan.  Ada orang yang tolong kita dengan ikhlas dan ada yang tidak ikhlas tolong kita cuma nak ambik hati jer. Tunggu tajuk seterusnya macam menarik jerkan...

Reaksi Anda:

1 Komen:

Suami sy ade kwn...perangau dia lebey kurang cmni la.bila nk onjm duit or nk mntk tlg sesuatu mmg manis sanggup wt pe sje...bila da dpt menyombong pastu nk byr liat...smpi bini2 trpkse msk campor..pastu bini dia pulak bangang tahap gaban...da nyata2 laki penipu lg nk ckp kitorg sje create cite....betapa bodohnya pasangan ittttewwww...knnnn janet knnnknknkn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...