Monday, January 27, 2014

Betul Ke bohong?


Apabila kita berfikir tentang seseorang, sebenarnya gelombang fikiran kita sedang menuju pada orang tersebut. Dan sekirnya gelombang fikiran adalah sama maka pada ketika itu dia juga akan ingatkan kita...bila kita teringatkan seseorang, pasti dalam masa yang sama orang itu akan teringatkan kita....itulah yang dinamakan hukum alam kuasa minda.

Bukan itu saja, keadaan ini turut berlaku jika kita bencikan seseorang. Dalam masa yang sama, orang itu pun turut merasa macam ada perasaan yang tak kena dengan kita.
Oleh itu, elakkan rasa benci kepada orang, kerana perasaan itu turut menarik benda yang sama berlaku kepada diri kita.

Hal ini berlaku kerana manusia akan mengeluarkan getaran frekuansi ke alam semesta. Hukum frekuansi, akan menarik frekuansi yang sama untuk mendekati pemancarnya (diri kita sendiri).... sebagai contoh..

Masa kita sedang bekerja tiba-tiba kita teringatkan pada masakan mak kita..kalaulah mak masak asam pedas mesti best punya,balik-balik tengok dah siap pun...

Kadang kala melalui gelombang fikiran juga membolehkan kita membuat serangan mental... sebagai contoh...

cerita pertama :
diceritakan mengenai seorang petani miskin yang baru pulang dari memancing.  Seronok rasa hatinya sebab peani tersebut mendapat seekor ikan yang besar. Malang baginya apabila ikan tersebut telah dirampas oleh oleh seorang raja yang pada ketika itu berselisih dalam perjalanan dengan petani miskin tersebut....Mahu tak mahu dia terpaksa menyerahkan ikan tersebut  sambil memendam perasaan marah dan kesal yang mendalam....

sebaik sahaja sampai di istana raja tersebut menjerit kerana  tangannya terkena sengat ikan tersebut sehingga bengkak.... Tangan yang terkena sengat terasa sakit sekali. Beberapa tabib didatangkan namun sakitnya tidak mahu hilang. Dari hari kehari sakitnya bertambah parah .....dari hari ke hari raja tersebut mengerang kesakitan... sehinggalah ke suatu malam raja tersebut bermimpi yang dia terpaksa meminta maaf pada petani tersebut jika dia ingin sembuh.... Raja tersebut memanggil pengawal minta agar mendapatkan petani miskin itu padanya. Raja minta ma’af pada petani miskin itu dan bersedia membayar ganti rugi atas ikan yang telah dirampas hingga berlipat ganda. Beberpa hari kemudian ternyata penyakitnya sembuh dengan sendirinya. Raja tersebut tersangat hairan lalu dia bertanya..... pada petani miskin itu apa yang telah dilakukan terhadap dirinya...... Petani miskin mengatakan bahwa ia hanya mengadu pada Allah : “ Ya Allah Raja telah memperlihatkan kekuasaanya dihadapanku, perlihatkanlah pula kekuasaanMu dihadapannya” . Raja telah mendapat serangan mental dari petani miskin yang teraniaya.

Contoh kedua.
Si A ada rasa tidak puas hati dengan rakan sekerjanya... Dia tak berani nak meluahkan secara berhadapan sebaliknya dia meluahkan dengan cara memukul dan mencekik bantal guling serta membayangkan bantal guling tersebut adalah rakan sekerjanya. Keesokan harinya temannya itu tidak masuk kerja.... Didapati temannya itu sakit, lehernya kaku tidak boleh digerakan kekiri atau kekanan. Si A ingat mungkin ini ada kaitan dengan tindakannya memukul bantal guling sambil membayangkan wajah temannya itu beberapa hari yang lalu. setelah saling bermaafan dengan temannya keesokan harinya kesihatan temannya mulai pulih hingga sembuh sama sekali.

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...