Thursday, October 31, 2013

Adat Bisnes

Post kali ni pasal adat bisnes. Bukan CM yang nak bisnes tapi CM ambik contoh orang lain wat bisnes. Nak mulakan bisnes ni semangat kena kuat. Kalau semangat hangat2 tahi ayam tak akan menjadi bisnes ni. Ada kawan CM buat bisnes ni, semangat dia cukup kuat nak maju kehadapan. Kalau CM memang xde langsung semangat nak wat bisnes. Sebabnya tak yakin pada diri sendiri. Memang dah menjadi adat dah kalau orang nak mula bisnes memang ramai la yang dengki ni. Kalau semangat tak cukup kuat memang akan down la. Tu pentingnya semangat tu. Kalau xde semangat memang tak akan berjaya sesuatu bisnes tu. CM tumpang gembira jer kalau tengok  kawan2 buat bisnes sampai kaya raya. Yang penting tanggungjawab terhadap tugasan tak terabai. CM ada juga angan2 nak buat bisnes tapi tak tahu bisnes apa. CM selalu bincang dengan wife nak buka kedai makan tu pun kalau dah pindah kat kelantan. Berangan tu perlu ada baru la cita2 akan tercapai betul tak. Tu jelah cara nak tambah pendapatan sikit. Kalau kira dengan gaji memang dah cukup dah tapi x salahkan kita tambah lagi pendapatan kita ni. Sekurang2nya dapat tolong orang susah dari kitakan. Dapat juga ganjaran kat situ. Bila tengok kawan buat bisnes rasa seronok la pulak. Tapi perasaan takut dan kurang keyakinan diri tu sangat menebal. Tunggu la masa yang betul2 sesuai baru boleh rancang bisnes betul2. CM akan doakan kawan CM berjaya dalam bisnes baru dia. Tutup telinga dengan kritikan yang negatif. Thinking positive. Chaiyok!

Reaksi Anda:

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...